The Grass Is Always Greener On The Other Side


Assalammualaikum wbt, Salam Lebaran Syawal ke-5!

Raya Poster 1437H.

Laptop baru elok, barulah ada masa nak buat poster sendiri. Hehe.

The grass is always greener on the other side (Sesuailah dengan gambaq hehe).

People always think they would be happier in a different set of circumstances.

Kita pasti pernah ada fikiran seperti, "Bosan la kerja sekarang ni. Kan best kalau ada bisnes sendiri macam orang A". Manakala orang A pula berfikiran seperti "Bosan la berbisnes ni, asyik rugi je. Kan best kalau kerja makan gaji macam Si B".

Moral of the above story is, be grateful. Relax, padanya ada hikmah. Mungkin takdir anda untuk jadi usahawan tu belum sampai lagi, tu yang kerja makan gaji dulu.

Mungkin sebab Tuhan nak kita buat persiapan diri dengan menggarap segala ilmu yang ada semasa kerja makan gaji ni so that nanti bila kita buka bisnes, kita sudah ada foundation. Mungkin juga sebab Tuhan tahu kita belum bersedia untuk commit sepenuhnya dalam bisnes.

Itu kisah Si B. Jika kisah Si A pula, mungkin Tuhan bagi dugaan kerugian dalam bisnes tu sebab Tuhan tahu Si A ni boleh overcome and withstand the problem. Kita lihat kerugian itu satu keburukan yang hakiki, tapi sbnrnya keburukan daripada kerugian itulah yang menyebabkan kita ni berfikir panjang, berfikir luar kotak dan sentiasa mencari jalan penyelesaian mengikut ilmu yang ada di dada, hasil daripada apa yang kita belajar.

Nampak tak kat situ percaturan Tuhan? Cantik bukan? Cuma, itulah dia, kita kena sentiasa bersyukur.

The happiest people do not have the best of everything, but they make the best of everything they have.





Be grateful in everything, and blessings will come to you.

Happy Eid Mubarak!


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. baik jadi macam cik senah. menganggur je lagi senang. btw grass hengko da kena makan ngan lembu cik senah. fadan muka. huhuhu

    BalasPadam